לכו להצביע. חילונים, עשירים, עניים. בזוזים. לכו.

"פעם כשהרב מפוניבז' אמר לקהל שומעיו שזו מצווה להצביע בבחירות, שאל אחד השומעים: "ממש מצווה? כמו אכילת מצה"?

"כמו אכילת מרור", ענה הרב.

(מתוך אתר כיפה.)

 לכו להצביע, ישראלים.

עם הודעה לבוחר או בלעדיה. עם החלטה נחושה או בלעדיה. קחו את ההתלבטות שלכם וצאו לדרך הקצרה. לכו לקלפי ותחליטו בדרך, הביטו בפתקים, בחרו אחד ושלשלו. אל תשארו בבית. אחר כך, תרבצו בערב מול המסך וצפו בתוצאות בחירתכם. אלו החיים שלכם. תחשבו על זה כעל ריאליטי, ככלוב הזהב, כהישרדות על אי בודד, כמאסטר שף שבו אתם הסטייק. תחשבו שפראייר מי שלא מנצל זכות הצבעה חינם.

 202

לכו להצביע, חילונים.

כי אלו שרוצים להצר את חייכם, הולכים בהמוניהם. הם מקבלים הוראה מהרב והולכים על נעריהם, נשותיהם וזקניהם ולפעמים, ע"פ החשד, גם על מתיהם. זהו קרב מאסף על החירות גם אם אתם שומרי מסורת. כי המקום הזה, הוקם כהיפוכו של הגטו, כהחלצות מגלות שבה הוכינו שוב ושוב. זו מדינה שנבנתה אחרי העלמות כה אלימה של האל, נטישה כה מפלצתית של אל – אב, שאחריה דבר לא שב להיות כפי שהיה. קהילות שלמות, שחלקן ננטשו עי רבניהן ורועיהן הרוחניים,  נכחדו. מי שבא לפה והקים מדינה חילונית עם חופש פולחן, עשה זאת כדי להשיב את גורלו לידיו, לא לידי אל- נקמות.

עתה שואף מיעוט חרדי – דתי – מתנחלי להשיב אותנו אל הגטו. אל העבר. אל דרך חיים פסיבית עתיקה. הלא – אח שלכם נפתלי ואנשיו, חרדי יהדות התורה וגזעני ש"ס, נאבקים להצר את חרותכם, לשוב אל מדינת הלכה על דיניה הקשים. אז תצביעו למי שמבטיח להלחם על חירותכם, על אופיה הפתוח של הארץ הזאת. לא לשליחי הרבנים, האדמורים ופוסקי ההלכה.

לכו להצביע, עשירים.

אם אתם גומרים את החודש, מסיימים את הקמת הבריכה בחצר, אם שילמתם על דק העץ, על הגנן והקבלן, על מערכת טיפטוף ממוחשבת, אם קניתם דירה רביעית שתהיה לנכדים, אם הנדל"ן המניב שלכם פורח כצדיק, אם אתם מה7000 של האלפיון העליון, או מה70 אלף של המאיון, או אף אם אתם מאותם חמישה אחוז שמנהל הסניף מחייך אליהם כל חודש כשנכנס לחשבון שכר בן שבעים אלף ומעלה, לא כולל בונוסים וצ'ופרים כפרס על העסקת עבדים בשכר מינימום. אם אתם יודעים לשתוק מול סבל ומצוקה, לשחרר שליח של חנות פרחים בלי טיפ, אם בזמן המחאה נעצרתם ברוטשילד, החלפתם כמה מילים עם המוחים ואחר כך סיפרתם לחברים עד כמה ליבכם שם, אבל אלו ילדים שלא מבינים כלום מאיך העולם מתנהל, לכו להצביע לליברמן, לביבי, לש"ס וליהדות התורה. אל תתלבטו. הם ישמרו היטב על כל מה שהשגתם עד כה.

לכו להצביע, נבזזים.

אם אתם בעשירונים מהתשיעי ומטה, עד לגיהנום, אם הבנק מצלצל והפקידה, בקול שמעורבים בו תמיד אמפטיה ונזיפה, מציעה עוד הלוואה או להיכנס לאתר הבנק, ללמוד ניהול משק בית תקין. אם היא חוקרת בעדינות באם צפויה לכם איזו העלאה בעת שאתם יודעים שצפויה רק הפחתה. אם אין שום סיכוי לרכישת דירה לכם או לילדיכם ומציעים לכם לעבור לגור ליד ביג בלוד. אם תבעו ממכם לוותר מרצון על אחוזים ממשכורתכם וחברה במדור השכר ספרה לכם שהבוס מרויח בחודש סכום שדי בו לכסות את כל חובכם, אך שב וטוען שמוטל עליכם להתחשב במצבה הקשה של החברה. אז תצביעו למי שנלחם נגד הביזה. תצביעו בעד המועמד החדש ברשימת 'העבודה', החוקר משה מזרחי. בעד דב חנין, בעד מר"צ או עמיר פרץ. בעד אמסלם, עופר שלח ומיקי רוזנטל, זהבה גלאון ואסמא אגברייה. תצביעו ותטלטלו את שלטון ההון עד שינשור. אל תשאירו את מי שמשלם מכספיכם חצי מיליון דולר על שתי טיסות מיותרות. שיטוס בביזנס, שיזכר כי כולנו בני אדם, לא בני אלים ועבדיהם. אם אתם מפחדים מממשלת ימין קנאי ופוסט ציוני, ביבי- ליברמני- פיגליני ושות, תצביעו לשלי יחימוביץ ולחבורה לא רעה שנאספה שם, לזהבה גלאון או לציפי לבני, לדב חנין שחקק חוקים מהם לא הרויח גרוש. הצביעו למי שהעניק לכם –  ולא למקורביו – תוספת ימי חופשת לידה או חוף ים פתוח. תצביעו לכאלה שלא זוכו, כי מעולם לא נחשדו, לאלה שלא נסגרו להם תיקים מחוסר תשתית ראייתית מוצקה, כי מעולם לא נאספו עליהם ראיות רופפות. תעיפו את הבוזזים לאופוזיציה.

נ.ב.

לכו להצביע, גם ללא 'הודעה לבוחר'. כמו כל החיים שלנו, גם ההודעה הופרטה ואתם מתבקשים לחפש לבד איפה תצביעו ממלא מקום המפקח הארצי על הבחירות, הוציא מכרז סגור להפצת ההודעה ל5.6 מיליון איש. הוזמנו דואר ישראל ואלפי דווריו, דפוס בארי ממציא המעטפית וא.ד. הפצות ועיטוף, בית  דפוס שמתמחה גם בעיטוף ובהפצת פליירים. התנאי הקטגורי היה סיום הפצה עד ראשית ינואר, עם קנס של חצי מיליון על פיגור. התחרות על המחיר בלבד. א.ד. נבחרה כי הגישה הצעה זולה בכמה אגורות לכל משלוח. בהיעדר מערך הפצה יעיל כדואר ישראל, גייסה א.ד. בחפזון מאות מחלקים בשכר נמוך, ללא ניסיון ובלי הכרת השטח.

ימים ספורים לפני הבחירות, טרם קבלו ישראלים רבים הודעה, בעוד אזרחים ערניים מגלים מאות הודעות לבוחר מושלכות בפחי אשפה ובחדרי מדרגות. ממשרד הפנים הציעו שמי שלא קיבל הודעה, יבדוק בטלפון 1800-200-137 ובאינטרנט. לגבי המהומה וההתמרמרות באשר למכרז ולאי הסדר, נרמז כי "מדובר בסך הכל בקנאה וביצרים. במישהו שגזר קופון ובמישהו שהתעצבן. אולי המיליונים כואבים". וההודעה לבוחר היא בסך הכל "שירות לאזרח, לא חובה". אבל הכל נבדק עתה במשרד של אלי ישי.

לי נדמה כי קלפי בלי הודעה לבוחר, כמוה כחתונה בלי הזמנה ובלי כתובת אולם השמחות. ענין פסיכולוגי. החסכון שהושג בבחירת א.ד. הפצות, כמחיר שתי טיסות ביבי ושרה, עלול להסתים בעשרות אלפי מצביעים שלא יגיעו לשמחת הקלפי. רובם שייכים למגזרי הצבעה לא מוסעים, לא מאורגנים, לא מדורבנים. כמוכם.

7 תגובות על “לכו להצביע. חילונים, עשירים, עניים. בזוזים. לכו.

  1. ido2267 הגיב:

    עד כמה שידוע לי החוק אוסר על כל גוף שאיננו דואר ישראל לחלק דואר בתיבות הדואר (כן, כל דואר הזבל שאצלך בתיבה מהווה הפרת החוק) אז אולי אפשר להגיש תלונה פלילית נגד שר הפנים בנושא?

  2. 1haam הגיב:

    טור מצוין.

  3. גילה הגיב:

    היום הקדשתי שיר מעומק ליבי לבינימין נתניהו

  4. פיני יפתח פרג'ון הגיב:

    כל מילה בסלע יגאל,
    שמחתי לקרוא וגם לשתף!

  5. asaf12013 הגיב:

    כתוב נפלא כתמיד, כמובן ששיתפתי לפייסבוק.
    לצערי אני מכיר מספר אנשים שלא יצביעו מחוסר עניין , ולהם, מקרה או שלא במקרה אין גישה לפייסבוק ודומיו.

  6. דרור בל"ד הגיב:

    מדוע אתה משכנע את העניים והנבזזים – שם קוד של ההגמוניה האשכנזית השולטת לפלסטינים אזרחי המדינה הציונית ולמזרחים – ללכת להצביע?
    לא, לא. אני שואל ברצינות. מדוע אתה קורא להם להצביע? מה תועיל להם – להם ולא לך! – הצבעתם?

    פתאום קם הגמון אשכנזי ומחליט שהוא עם וקורא להצביע, ומבטיח הבטחות סרק כי כולם, כ-ו-ל-ם, ייצאו נשכרים מהצבעה למפלגה כלשהי, כלל לא משנה איזו. נראה כי מחנה זה, מחנה אותו אני מכנה "רק לא ביבי" – נכון, במידה רבה של בוז – כלל לא הפנים את הפריוילגיה של לקרוא לאדם שהבחירות המכונות דמוקרטיות כלל לא ישנו את מצבו הקטסטרופלי, ללכת ולהצביע.

    יש לדעת ויש להפנים: החלחלה מביבי ודומיו היא פריוילגיה לאדם שבע היכול להרשות לעצמו להיות מוטרד מעניינים פוליטים שמעבר לדאגה למזון ולקורת גג. אלה המוטרדים מאי היכולת לדאוג לצרכיהם הבסיסיים, אחת היא להם מי יהיה רה"מ. עבור אלה, כל בחירה שהיא משמעותה השתתפות במשחק לא להם. להם לא ייצא שום רווח אם יצביעו למפלגה זו או אחרת. הם יעדיפו או להצביע למפלגה אשר מתנכלת אפילו לנחותים מהם מבחינת ההיררכיה שקבעה ההגמוניה האשכנזית, כלומר למפלגות המכונות ימין (ליכוד, ש"ס, בן ארי וכו'), או להתעלם לחלוטין מהבחירות. אין לנו להלין עליהם אלא רק על עצמנו, המחנה השבע, שלא דאגנו במידה מספקת להעמיד בראש סדר העדיפיות שלו את הדאגה למוחלשים ביותר בחברה.

    הגזענים ביותר הם לא ביבי, בנט, בן ארי וכנופייתם. הגזענים האמיתיים הם לבני, יחימוביץ וזהבה גלאון אשר בחוצפתן הרבה קוראות לאותם אלה לבוא ולהצביע.

    אני קורא לכל מי שלא מצביע למפלגות הדמוקרטיות, המכונות המפלגות הערביות בשיח הציוני הכולל גם את מה שמכונה השמאל הציוני, לא להצביע ולא לשכנע אחרים, מוחלשים מהם, לממש את "זכותם וחובתם הדמוקרטית".

    ג'יבריל רג'וב, 2001: "לא יהיה שקט בת"א עד שלא יהיה שקט בראמאללה". והחלף שקט בדמוקרטיה.

  7. איציק הגיב:

    אם הפוסט המושקע הזה יגרום למתלבטים לקום ולהצביע – עשית עבודה נהדרת

כתיבת תגובה