תרמית הענק. הקשר הספרדי.

"כבר אי-אפשר להסתיר את העובדה שאנחנו חיים בתוך תרמית ענק, עם ממשלות שבוגדות בנו באופן שיטתי ומפירות את ההבטחות שהן מחלקות ערב הבחירות, עם בתי משפט שלא מעמידים לדין את הבנקאים, את הפוליטיקאים, ואת אנשי העסקים שאשמים במצב…" (מדריד. מניפסט המחאה. עכשו.)  

 

בעוד שישראלים רבים לא גומרים את השבוע, מקטרים על שעון הקיץ, חושבים שאין תחליף לפוליטיקאים גרועים, ומתווכחים האם נאום יו"ר הליכוד באו"ם היה מלאכת מחשבת של מילים ריקות או טקסט מצוין למרכז הירידים, יוצאים הספרדים, היוונים, הפורטוגליים ורבים אחרים לרחובות, מוחים, צועקים ומפגינים נגד הביזה והבגידה. אצלנו יוצא איש ממכונית ראש ממשלת ישראל, מוקף בעשרות מאבטחים, מניף אצבעו וצועק: "תביטו לאיראן. תביטו לאיראן!" ונמשכית הביזה הכבדה או מה שבארופה כבר מכונה בגלוי ובאומץ: תרמית הענק או הבגידה. פשוט בגידה.

"אנחנו רואים איך מבנה הכוח הרקוב והלא מוסרי הזה", כותבים הספרדים, "מבצע מדיניות שרומסת את הזכויות שלנו והורסת את החיים שלנו, איך אנחנו נהיים קורבנות של דיכוי ברגע שאנחנו תובעים לשנות את המצב. אנחנו חושבים שהמצב הנוכחי בלתי נסבל ושנערכת עלינו מתקפה חסרת תקדים מצד בעלי הכוח הכלכלי, שמשתמשים במשבר בתור תירוץ להרוס את החיים שלנו בעוד שהאשמים ביצירה שלו מיצבו את עצמם כאוליגרכיה בלתי פגיעה. אותם בעלי הכוח הכלכלי, בשיתוף פעולה עם כל הכוחות הפוליטיים המיוצגים בפרלמנט, עשו מניפולציות על כל אמצעי הכוח של המדינה על מנת לשמור על ההטבות והעושר המוגזם שהושג בדרכים בלתי ראויות." ספרדים, מתי הייתם פה? הרי כל מילה תפורה עלינו כמו חליפה טובה.

בעוד ב. נתניהו, מסתובב, מלווה בחבר מרעיו, זכייניו, טיקוניו, מסיתיו, כתבי חצר שצועקים כמקהלה "איראן"! או כותבים סדרות הפחדה כפולות משמעות וצורחים: "הצילו, טורבינות", גובר פה השוד. טייקונים שקבלו מידי אותו ביבי רישיון לעשות בפנסיותינו, קרנותינו וחסכונותינו הדלים כעולה על רוחם, מפסידים אותן בחו"ל ואחר כך בנופלם, הם זוכים מידי שופטים רחומים בתספורת ומחיקת חובות ענק.

לא רק את חובו של תשובה או אחר, אתם מוחקים שם, את הפנסיה שלנו אתם מבטלים. באותו תאגיד קצר ימים "דלק נדל"ן", היכן ששכר המנכ"ל לשעבר רכז- משק- קיבוץ -מסדה, אשף הפיננסים איליק רוז'נסקי, היה 25 מיליון ש"ח לשנה, שם נקבר חלק מכספנו. חגיגה גדולה היתה. מהעוני שנוצר פה התעשרו שם כמה חברים: רואה חשבון צנוע, משקיע הידוע בעומק הבנתו הכלכלית. כאלה.

כאשר פרש מן התאגיד המרוקן, קיבל אותו רוז'נסקי מענק של 19 משכורות חודשיות, פלוס חוזה יעוץ של 150 אלף ש"ח לחודש ואמר: "אני הולך לעשות לביתי". נו, עד עכשו עשית לבתינו. האיש הזה שמחברת הנדלן הענקית שניהל, נותרו איי חובות של מיליארדים, קיבל בשיאו, כל שבוע, אני חוזר: כל שבוע, שכר בגובה הפיצוים שמחכים לי כחוק כתום  26 שנות עבודה.

לכן בכל פעם שיצעקו לכם: איראן! תצעקו בחזרה: ביזה. תזכרו כי צעקת "איראן" של ביבי אינה למען הצל נפשכם או נפש ילדיכם, אלא להגנה על זכות הביזה. איראן היא רק קמפין הסחת דעת שמתבצע בשיתוף פעולה מלא בין מר אחמניגא'ד למר נתניהו, שני פוליטיקאים פטפטנים- מסיתים- רבי- אנטרסים שלאחד יש זכייני משמרות המהפכה שהפכו עשירים כקורח, ולאחר, משמרות טיקונים וחברי מרכז. בשני הצדדים נגרף הון רב בחסות הסחת הדעת הלאומנית.

"אנחנו מאמינים", כתבו הספרדים שמקדימים אותנו בכמה צעדים, "שהבעיה כל כך חמורה ושהשורשים שלה כל כך עמוקים, שהפיתרון שלה אינו אפשרי באמצעות רפורמות שמתבססות על המנגנונים של המערכת הפוליטית הנוכחית, ולכן אנחנו דורשים: הדחת כל הממשלה, פיזור בתי הנבחרים והנהלת המדינה באשמת בגידה בארץ ובכלל האזרחים בכוונה תחילה והבאתם לכדי אסון. התחלה של תהליך חקיקה שקוף ודמוקרטי במטרה לנסח חוקה חדשה, בהשתתפות כל האזרחים בצורה כזאת שהיא תהיה שלנו".

כמו שהספרות החדשה שלהם נהדרת לקריאה, חודרת לנשמה, חושפת סודות והסתרות מהעבר האפל,  גם ספרות הכרוזים שלהם מדויקת וחדה משלנו, לא סובלת מאותה חולשה פחדנית אולי כי חושלה בכור ההיתוך של מלחמת אחים ודיקטטורה ארוכה שרק אחרי מות הדיקטטור שבה לדמוקרטיה. אני מקווה שלא נצטרך לחכות  36 שנות שלטון גנרליסימו כדי להגיע למקומם בשנת 2048.  מאה שנה לעצמאותנו.

נ.ב. ארוך.

המצחיק והמדהים הוא שביבי מעולם לא התכוון להפציץ את איראן. מאז מהומות מנהרת הכותל, ספטמבר 96, אותם שלושה ימי לחימה שבהן עורר שדים בהחלטה פעוטה ומטופשת ונקלע שלא מרצונו תחת אש, האיש שנכווה אז ברותחין, עושה היום פו גם על אבטיח. אין ברקורד שלו כרוה"מ, יאמר לזכותו, שום מלחמה. למרות הטענה כי הישראלים מוכנים לסבול כל ביזה או מינוס תחת כל שליט, בתנאי שלערבים יהיה אצלו יותר רע – ביבי מלך ישראל אינו מכוונן נגד ערבים. אין בהיסטוריה הפוליטית שלו ארוע מדמם מן הזן  שרודף- השלום וסרבן- המעטפות א. אולרמט, זכה בו: שתי מלחמות מדממות.

ביבי מתכתב עם ונאבק רק בישראלים היהודים. שם הוא סוגר חשבון משפחתי עם עם שלא הכיר בגדולת האב ההסטוריון. הערבים אינם מתקיימים כשחקנים בעלי זכות דיבור במחזה הנתניהואי. אין לו בהם ענין, זולת למטרות הסתה והסחת דעת. לכן תקיפה לא ורבאלית או לא וירטואלית על איראן, כזו עם פקודות ובור חיל האויר, טייסות, פצצות, דם ואש, מופיעה רק בסיוטיו.

אז הוא נעור מבועת ומזיע לצד שרה בחדר השינה המלכותי בקיסריה. "חלמתי שהטיסים המריאו עם שחר בלי פקודה", הוא אומר בעת ששרה מביאה אלונטית לחה לקנח זיעתו. "איזו הקלה". ענין איראן מונח פה רק בתפקיד משקולת גדולה של חדר כושר, היא נועדה ע"פ עצת יועציו, לבנות את דימוי המנהיג הנחוש והנחרץ וקימת כתעמולת בחירות יעילה ומסך עשן סמיך לצרכי הביזה.

19 תגובות על “תרמית הענק. הקשר הספרדי.

  1. אסף הגיב:

    אין לביבי דבר למכור לנו- זולת הצנטריפוגות

    • עמית. הגיב:

      אז איראן זה סתם תירוץ?
      הבנתי.
      אין באמת סכנה איראנית?,סתם עלה תאנה למעשיו האנטי חברתיים?
      מממ…לא משכנע.

      לא שאני אוהב\מצביע לביבי,אבל ראבק-להגיד שכל ההתרעה שלו נגד איראן נועדה לכסות על האנטי חברתיות??
      מה אתה מציע?
      להפוך את איראן לנושא שולי?
      ואם עד היום הוא לא תקף,זה משליך על משהו לגבי התוקפנות שלו בעתיד?
      לא בטוח.
      במציאות המזרח-תיכונית המשתנה לבקרים גם המתון ביותר\הסבלני ביותר יכול להתגלות כמיליטריסט מדופלם..

  2. החופר ומעמיק הגיב:

    מה לעשות. והעם מפגין את טפשות ההמונים וכאשר מחלקים לו חינם את "ישראל היום" הוא לוקח בשתי ידיים. הרי רק המנעות נטילת העיתון במשך מספר שבועות יכולה לעשות הרבה יותר מהפגנת המיליון

  3. יוסי דר הגיב:

    האם הספרדים הם אלה שמקדימים אותנו בכמה צעדים?
    לתומי סברתי שאנחנו נמצאים על המתווה הסורי.

  4. שלום יגאל,

    אנחנו מוחמאים ומתרגשים שהשתמשת בתרגום שלנו למניפסט של ה-#25S. העלינו אותו לרשת במטרה שהוא יהדהד, ואנחנו גאים שהיית לו לשופר.

    בעיתונות המודפסת אולי לא מקובל לצרף קישורים למקורות, אבל באינטרנט מקובל לצרף לינק וקרדיט. (וזה בלי קשר לתנאי השימוש והתקטננויות כאלה.) מי שרוצה לקרוא את כל המניפסט יכול לעשות זאת כאן: http://iatrogenico.wordpress.com/2012/09/26/25s-manifiesto/

    בברכת חברים,

  5. shunra הגיב:

    באותו הקשר, סרנה, כותבת לורי פני (עיתונאית בריטית צעירה ובועטת ביותר) ומאיירת מולי קראבאפל (מאיירת אמריקאית) את דיסקורדיה: דיווחים מכמה שבועות ביוון. הסיפור – אותו סיפור. אפילו חונטה צבאית ברקע היווני. ההון והשלטון וחרחור המלחמה (הידעת? יוון הוציאה כשלושה אחוז מהתל"ג שלה על נשק – שנרכש ממדינות עשירות יותר, וכרגע מהווה נדבך חשוב בחוב הלאומי שמפרת את יוון ומאיים על שלמות אירופה.)
    אפילו ימין לאומני מטורף, שונא-זרים ומאמין במהותנות יוונית גאה יש להם שם.
    הספר יצא באחד בחודש זה. הוא קצר ונפלא ועוסק, בין היתר, גם בשאלה של מיהו העיתונאי, את מי הוא משרת, ולאן פני הניסיון לומר אמת לשררה.
    שם הספר Discordia. אני ממליצה מאוד-מאוד.

  6. עמית הגיב:

    תודה

  7. Yael Yadan הגיב:

    אתה כותב שנתניהו ואחמדיניג'ד עובדים בשיתוף פעולה מלא כדי לדכא את העמים שלהם. האם יש לך מידע פנימי שמצביע על זה?

    בנוסף, אתה כותב שביבי עובד נגד המדינה כדי לסגור חשבון עם עם שאף פעם לא העריך כראוי את אביו ההיסטוריון. מה מקור הטענה הזאת?

    אתה עיתונאי וסופר מוכשר; יש ערך רב בעיתונאות שמבקרת את ראש הממשלה. אבל תיאוריות קונספירציה יש מספיק, אפילו יותר מדי, וההוכחות להן חסרות. אשמח לשמוע אם יש ביסוס לטענות שלך.

    • חיים - לוס אנג'לס הגיב:

      לא צריך להוכיח שום קשר בין שני השחקנים. מספיק להבין שיש זהות אינטרסים עמוקה בין שניהם ולנתח את פעוךותיהם על הבסיס הזה. אף אחד לא חושב שהם מדברים בלילה בטלפון ומתאמים.

      • Yael Yadan הגיב:

        יש זהות של אינטרסים בין אחמדיניג'אד לנתניהו? נתניהו רוצה בהשמדת איראן ובהחלת שלטון שריעה על העולם?

        יגאל סרנה טען שיש "שיתוף פעולה מלא" בין נתניהו לאחמדיניג'אד, מזה משתמע תיאום וגם זה שהם מרמים את המדינות שלהן. אתה אולי בלוס אנג'לס, אבל יש מדינה שמאיימת בהשמדה על המדינה שלך, וזה לא איום שמשתמע לשתי פנים, זה איום בהשמדה. אם יש שיתוף פעולה, האיום לפי זה הוא איום סרק בלי תוכן. אי אפשר לקיים את שתי הטענות ביחד – שהשניים לא מתואמים, ועדיין עובדים בשיתוף פעולה.

        למה בכלל אנשים מאמינים לשטויות האלה? אולי כי יותר קל לחשוב שיש מאחורי הקלעים יד מכוונת, מאשר להבין את זה שבאמת יש אנשים בעולם שרוצים ברצח עם על בסיס גזע ודת.

  8. gioraehrlich הגיב:

    http://kalkala-amitit.blogspot.co.il/
    מקווה שאתה קורא את זה.. .. יסתבר לך למה אתה לא טועה.

  9. trnui הגיב:

    כדאי גם לזכור שהוא לא נבחר, אלא קדימה, ובמחטף במקום ללכת לבחירות חדשות או להכנס לממשלת אחדות בראשות קדימה הוא הפר את הדמוקרטיה, היום מי שהכי נחמד לנשיא יהיה ראש ממשלה בין אם יהיו לו 30, 27 או 9 קולות בכנסת.

  10. Yair Yona הגיב:

    בכל פעם כשאומרים של שאני מאמין בקונספירציה ושאביא הוכחות, אני מבקש הוכחות שמה שאני אומר הוא לא נכון.

  11. איתן הגיב:

    הצבא קיבל 10 מיליארד שח להתכונן לאיראנים, אם לא עושים התקפה אז הכסף בוזבז, לכן צריך מלחמה בכל מחיר.

  12. […] שלא להסכים עם יגאל סרנה, שכתב היטב ש"לכן בכל פעם שיצעקו לכם: איראן! תצעקו בחזרה: ביזה. […]

  13. […] hard to disagree with Yigal Serna, who wrote passionately and well (Hebrew) that "therefore, every time they shout at you: Iran! Shout back: Pillage. Remember that […]

כתיבת תגובה