עצור את הפצצה. פניה לפרס.

 

אדוני הנשיא,

אני פונה אליך כי אתה הנבחר שאני מכיר מאז הייתי ילד, ניצב בשדרות קרן קימת עם אבי ומוחא כף לאיש נמוך מאד ולבן שיער שיצא ממכונית גדולה. זה גדול האומה שהקים את הכל, מורך ורבך דוד בן גוריון.

איש צעיר היית אז וכבר מעורב בכל. אדריכל היחסים עם צרפת, הכור הראשון. חימוש והקמה. יחסים עם השאח הפרסי. נדמה לי לפעמים כאילו גדלתי תחת תמונתך, כאזרח וינה תחת הקיסר פרנץ יוזף. דור הלך ודור בא ונותרת איתנו, שאפתן, מלא תכניות, מקלקל ומתקן, תומך במתנחלי גב ההר ובפשרה. דואלי כאוראקל וביצועיסט כמנכ"ל.     

בארץ שבה הכל מופיע במלוא הדרו ונעלם כלא היה, נשארת במרכז. העולם התהפך, אימפריות אבדו הגלובוס היה לאחר, ואתה שפעלת בימי איזנהאור, עדיין עימנו. פופולרי מאי פעם, אולי כי בארץ שבה אין אבא, נאחזים בסבא. בארץ שבה כשלו כל כך הרבה ניסיונות, נצמדים לאחרון המנוסים.

אני פונה אליך כאזרח, כי לא אחת בזמנים הקשים כשאיש לא יכל לחלצנו מצרה, הופעת אתה. אני זוכר את החילוץ מהמשבר שבו הפך הכסף לחסר ערך. בקדנציות של הרף עין עשית הכל. כעבור זמן באו והופיעו גם ימי אוסלו. במה שרבים רואים טעות ובגידה, אני רואה ניסיון נועז להפוך את היוצרות ברגע האחרון, לחלץ אותנו ממלחמת נצח עם העולם המוסלמי. שנים לא היה פה צמד מפתיע ורב תושיה ותאוות הצלה כמוך וכיצחק. זוג גדוש ניסיון מר שגבר על הכל כדי לתקן. והכשלון היה של כולנו. קרב אחים, רצח אב, פרעות ופיגועים.

ניסיתם להציל אותנו מעצמנו, מקנאינו, מחולשתנו. כמו יצחק, ידעת גם אתה, כי כוחנו הצבאי הולך ואוזל בארץ שעוברת מאידאולוגיה לחמדנות, שאם לא נחלץ בזמן מהסכסוך, נשקע. עתה אני פונה בתחינה נואשת אליך, לא להגות תכנית מבריקה ורבת סעיפים בגיל 87, לא לכתת רגליים באלף דיונים כבימי אוסלו, אלא לבלום. למנוע איוולת מסוכנת וחסרת שחר מאין כמוה: לעצור את המלחמה עם איראן. הפעל את כל השפעתך על מערכת הבטחון, יועצים גנרלים וגאונים של מפות, לעצור את המטס שימיט עלינו אסון לדורות.

עצור את אותו רעיון עיוועים צבאי שמקורו ברפלקס של מפעילי מערכות נשק חדישות ושל גנרלים לפעול כדי להשכיח את פצעי העבר ומחדליו. הרי טוב מכולנו אתה יודע כי שום הפצצה על איראן לא תשים קץ ליכולת גרעינית אם זאת קימת שם. זו ארץ עצומה כיבשת, חבויה וסגורה, שקונה כל מה שתחפוץ. כל מה שיופצץ, יצוץ מחדש, הנזק ימחק חיש מהר, אך קרב הנקם שיפתח, אורך הרוח האירני, היכולת לספוג מאות אלפי קרבנות ולהכאיב מאד, יהיו מזן שטרם הכרנו בכל ימי הסכסוך שלנו. העיראקים למדו זאת על בשרם. קרב אכזר מאין כמוהו שלקרבנותיו אין קץ. גם ע"פ התסריט הרך, יגרור המטס המפציץ תגמול איראני שיביא למותם של אלפי ישראלים.

אם נקבל עלינו את הג'וב האמריקאי ונפתח במלחמה, יושם סוף לכל החלומות שרקמנו על ארץ מקלט.

אני פונה אליך כי אין למי לפנות. על מערכת בטחון אכולת סיכסוכים מפקחים שני נבחרי ציבור, רוה"מ ושר שסולקו בעבר מתפקידם בידי הבוחרים בשל כשלונות חרוצים. המערכת הצבאית עצמה כבר המיטה עלינו סדרת קרבות כושלים וחוסר אונים אף מול רקטות ברזל. זו מערכת שלא מסוגלת להשיב הביתה  חייל אבוד אחד הכלוא ברצועה. אני פונה אליך, אדוני הנשיא, כפי שאסיר עולם פונה לנשיאו, כאל מוצא אחרון בהנעל כל האופציות: הצילנו מידינו.

 

 

5 תגובות על “עצור את הפצצה. פניה לפרס.

  1. Yigal: I've published an English translation of this wonderful letter in my blog. Feel free if you approve of it to use it in any way you see fit. And if I missed out on any idioms or phrases in the translation please let me know.

    Love that picture of Slim Pickens from Dr. Strangelove & I can't tell you how many times I've displayed it or referred to it in my posts.

  2. איתי הגיב:

    מר סרנה, הכותב מעלי שהציע לך שרותי תרגום, הוא תומך נהלב ברעיון מדינת כל אזרחיה. הבחור מנהל בלוג ברשת שמשופע בהערות מגעילות ומעליבות כלפי כל אדם ישראלי שחושב אחרת ממנו. לדעתי כל שיתוף פעולה איתו מהווה תעודת עניות, לא בגלל הדעות שלו אלא בגלל ההתנהגות שלו.
    רצ"ב ציטוט מהבלוג של האנטישמי, את השאלה שאל אחד הכותבים

    can you behave like a civilized human being ?

    I’ll make ya a deal. When Israel can implement civilized policies then I’ll be as mild as milk. Till then, those who are apologists for Israeli policies won’t be coddled here.

  3. משה זוכמייר הגיב:

    יגאל שלא גאל..
    אתה לא יודע עדיין שפרס עושה רק מה שטוב לפרס?

  4. שי הגיב:

    העם האיראני אינו איסלמיסטי ופנאטי כעם הערבי, ורוצה חירות וליבראליזם. הוא רוצה להיפטר מההונטה האיסלמיסטית ששולטת בו. זאת המטרה העיקרית והנעלה ביותר!

  5. יואש הבואש הגיב:

    ומה החלופה?
    לחיות תחת איום מתמיד מצד מי שהכריז שזמנה של ישראל קצוב?
    אין דרך לייצר מאזן אימה בין מדינה נטולת כל עורף אסטרטגי (אוי, סיני, סיני… איפה את כשצריכים אותך?) לבין מדינה "עצומה כיבשת" – בלשונך.

כתיבת תגובה